11 hemmeligheder til lederskab i salg

I hans klassiske bog, “Tænk og Grow Rich”, diskuteret Napoleon Hill elleve hemmelighederne af ledelse. Ved at læse dette arbejde, det ser ud til at attributterne for stærkt lederskab og effektiv sælger har en enorm til fælles. Efter alt, for at blive en virkelig succes i salg, skal du være en leder, bÃ¥de i din egen organisation, sÃ¥vel som til dine klienter og kunder.
For at parafrasere management guru Peter Drucker, er en leder en person, der ikke kun gør tingene rigtigt, men som også gør de rigtige ting, og samtidig hjælpe andre gøre det samme. Det samme gælder i salg: hvordan bedre at tjene dine kunder end at virkelig kender og forstår, hvad de gør og virkelig hjælpe dem gøre det bedre?
Med det i tankerne er her Mr. Hills elleve hemmeligheder til ledelse, som de gælder for lederskab i at sælge:
1. “urokkelige mod”: sælger med succes kræver modet; at tage en risiko hvor odds kan synes stablet mod dig; modet til at gøre ekstra kræver, at beskæftige sig med hÃ¥rde kunden eller kundeemnet og ikke lade noget afskrække dig. Som Hill siger, er mod “baseret pÃ¥ viden om selvet og ens besættelse.
2. “selvkontrol”: evnen til at indstille et kursus for dig selv og disciplineret handle hver dag er en nøgleattribut af alle succesrige sælgere.
3. “en skarp sans for retfærdighed”: at vide, lige fra forkert – at forstÃ¥ hvad der er fair og retfærdig – tillader dig at foretage, klog informerede beslutninger.
4. “bestemthed af beslutning”: beslutte hvad du vil opnÃ¥, og derefter gøre hvad det tager for at komme dertil, selv i lyset af hindringer og tilbageslag, er afgørende for din succes. For dem, der ikke helt gør det, kan fiasko normalt kan spores tilbage til manglende handlekraft om hvad de egentlig ønsker.
5. “bestemthed af planer”: I Hills ord, “den succesfulde leder skal planlægge sit arbejde, og arbejder hans plan. Aldrig blev sagt sandere ord, nÃ¥r det kommer til at sælge. Planlægge din tid, og derefter skride til handling pÃ¥ din plan hver dag.
6. “vanen at gøre mere end betalt for”: vil sælge mere? GÃ¥ den ekstra mil for dine kunder. Ønsker at fÃ¥ respekt, beundring og samarbejde fra din indre “klienter” – de mennesker, du nødt til at stole pÃ¥ gennemføre eller hjælp du lukker salg? GÃ¥ afstand til dem sÃ¥ godt.
7. “en behagelig personlighed”: sælger en popularitetskonkurrence? Nej, men ville du købe noget fra en person, der var ubehagelige og uhøflige?
8. “sympati og forstÃ¥else:” salg handler om at forstÃ¥, hvad folk gør, og derefter hjælpe dem gøre det bedre. Plain og simple.
9 “beherskelse af detaljer”: Ah, ja… Djævelen, er som de siger, i detaljerne. Nogensinde arbejde virkelig hÃ¥rdt for at lukke et salg, kun at have det falder fra hinanden pÃ¥ grund af nogle smÃ¥ detaljer, der falder gennem revner? Det kan synes som en lille detalje at du kan være en afgørende én, mÃ¥ske endda en deal-breaker, udsigten, kunde eller klient.
10. “vilje til at pÃ¥tage sig det fulde ansvar”: uanset hvor meget kundesupport, din virksomhed giver, du er den vigtigste repræsentant for organisationen. Hvis du forsøger at sende sorteper videre til en anden, mister du respekt og troværdighed. “Men det var virkelig ikke min skyld at leverancen blev forsinket i told og derefter levering lastbil blev overfaldet en flok vilde hunde…” Ligegyldigt; accepterer ansvar for eventuelle problemer og alle detaljer, og derefter gøre hvad der skal gøres for at gøre tingene rigtigt. Dine kunder har brug at vide, at du er deres advokat.
11. “samarbejde”: du kan ikke gøre det alene. Salget er en kollaborativ indsats. Dine kundeemner behøver at samarbejde med dig; du har brug for samarbejde og bistand fra andre bÃ¥de i og uden for din organisation at gøre ting til at ske. De bedste sælgere er dem, der kan arbejde godt sammen med andre, og med hvem andre mennesker ønsker at arbejde.
Tænke over disse elleve områder af lederskab, og spørg dig selv, hvordan du gør på hvert af disse elementer. Finde områder hvor du kan foretage forbedringer og diagram din vej til at arbejde på at forbedre hvad du gør hver dag; trinvise forbedringer bliver hver dag eksponentielt med tiden.
Copyright 2005 Thomas Baskind